Program nauczania


Przedszkole
Program ten wyznacza standardy uczenia się, rozwoju i opieki nad uczniami od urodzenia do 5 roku życia. Ramy EYFS wspierają zintegrowane podejście do wczesnej nauki i opieki. Zapewnia wszystkim profesjonalistom zestaw wspólnych zasad i zobowiązań, aby zapewnić wszystkim uczniom wysokiej jakości doświadczenia w zakresie wczesnej edukacji i opieki nad dziećmi.


Klasy 1-6
W klasach 1-6 realizujemy program IPC. Ten certyfikowany międzynarodowy program nauczania odzwierciedla brytyjskie podejście do edukacji, jednocześnie przygotowując uczniów do osiągnięcia sukcesu jako obywatele świata. W BISG łączymy najlepsze międzynarodowe standardy z wymogami polskiej podstawy programowej. Nasi uczniowie otrzymują solidne podstawy jako międzynarodowi uczniowie szkół podstawowych, studiujący w Polsce.
Nauka poprzez IPC pozwala dzieciom rozwijać połączenia z szerszym światem, w którym żyjemy, ucząc się poprzez jednostki tematyczne. Jednostki obejmują szereg przedmiotów, w tym historię, geografię, nauki ścisłe, zdrowie i dobre samopoczucie. Istnieje osiem celów nauczania IPC, których celem jest rozwój osobistych umiejętności i cech dzieci niezbędnych w XXI wieku: dociekliwość, odporność, moralność, komunikacja, troskliwość, współpraca, szacunek i zdolność adaptacji.


Klasy 7-8
W klasach 7-8 realizujemy program z IMYC. Ten certyfikowany międzynarodowy program nauczania odzwierciedla brytyjskie podejście do edukacji, jednocześnie przygotowując uczniów do osiągnięcia sukcesu jako obywatele świata. W BISG łączymy najlepsze międzynarodowe standardy z wymogami polskiej podstawy programowej. Nasi uczniowie otrzymują solidne podstawy jako zagraniczni uczniowie szkół podstawowych, studiujący w Polsce.


Klasy 9-10 (1-2 LO)
W klasie średniej BISG stosujemy w pełni dwujęzyczny program nauczania, zgodny z polską podstawą programową dla szkół średnich. Stosujemy podejście do nauczania oparte na dociekaniu, wspierając zrozumienie koncepcyjne, współpracę i ciągłą ocenę. Solidny program akademicki i pozalekcyjny uzupełnia angielski język wykładowy. Nasze podejście do edukacji opiera się na kilku kluczowych zasadach, które wyróżniają nas na tle innych szkół. Naszym celem jest zapewnienie wszechstronnej edukacji skupionej na rozwoju wszechstronnych, refleksyjnych i świadomych obywateli świata.


Klasy 11-12 (3-4 LO)
Program nauczania Diploma Programme (DP) składa się z sześciu grup przedmiotowych i rdzenia DP, obejmującego teorię wiedzy (TOK), kreatywność, aktywność, służbę (CAS) i rozszerzony esej. Realizując rdzeń Diploma Programme (DP) uczniowie zastanawiają się nad naturą wiedzy, przeprowadzają niezależne badania i tworzą projekt, który często obejmuje służbę społeczną. Przeczytaj o programie nauczania DP. Dowiedz się więcej o Diploma Programme (DP), w tym o ścieżkach do uniwersytetu, zatrudnieniu i o tym, kto może oferować program.
Program nauczania języka angielskiego
W BISG nasz program nauczania języka angielskiego ma na celu rozwijanie zarówno biegłości językowej, jak i twórczej ekspresji. Naszym celem jest wspieranie każdego ucznia w rozwijaniu silnych umiejętności posługiwania się językiem angielskim, jednocześnie zachęcając go do odkrywania swojej wyobraźni poprzez szeroką gamę możliwości pisania i mówienia.
Wsparcie dla wszystkich uczniów
Od samego początku oferujemy dedykowane wsparcie uczniom, którzy dopiero rozpoczynają naukę języka angielskiego, poprzez pracę w małych grupach oraz wsparcie w zakresie języka angielskiego jako dodatkowego języka (EAL). W klasie 4 zachęcamy do większej niezależności w nauce języków, pomagając uczniom rozwijać swoje umiejętności zarówno w klasie, jak i poza nią.
Pisownia, interpunkcja i gramatyka (SPaG)
Nasz program SPAG zapewnia wyraźne instrukcje dotyczące ortografii, interpunkcji i gramatyki, zapewniając uczniom zbudowanie solidnych podstaw w mechanice języka. Zachęcamy również do regularnego samodzielnego czytania, zapewniając dostęp do naszej dobrze zaopatrzonej biblioteki w celu wspierania rozwoju umiejętności czytania i pisania.
Możliwości twórcze
W miarę postępów uczniów w szkole program nauczania języka angielskiego rozszerza się, obejmując szeroką gamę gatunków twórczych, w tym science fiction, mity i legendy, historie przygodowe, fikcję historyczną, dramat, poezję, bajki i nie tylko. Studenci mają również możliwość zaprezentowania swojej pracy, doskonaląc swoje umiejętności pisania i mówienia w różnych formatach, od esejów po przedstawienia dramatyczne.
Przygotowanie do egzaminu
W klasach 7-8 zaczynamy przygotowywać uczniów do egzaminów w klasie 8, koncentrując się na strategiach rozwiązywania testów i pomagając im w zaznajomieniu się z materiałami. Starszym uczniom klas 9-10 oferujemy ukierunkowane przygotowanie do egzaminów formalnych, takich jak First Certyfikat z języka angielskiego (FCE), Cambridge Advanced (CAE) i Cambridge Proficiency (CPE), w zależności od ich poziomu biegłości.
Wystąpienia publiczne i prezentacje
Wierzymy w zapewnienie uczniom narzędzi, których potrzebują, aby odnieść sukces w prawdziwym świecie. Oprócz studiów akademickich studenci ćwiczą cenne umiejętności prezentacji poprzez projekty takie jak TED Talks i produkcje teatralne, które są wystawiane na lokalnych scenach teatralnych.
W BISG wspieramy zarówno doskonałość akademicką, jak i ekspresję twórczą, wyposażając uczniów w umiejętności potrzebne do pewnej i kreatywnej komunikacji w języku angielskim.
Lekcje języka polskiego w BISG odbywają się zgodnie z polską podstawą programową, która uwzględnia 4 cele edukacyjne:
- Edukacja literacka i kulturalna
- Edukacja językowa
- Tworzenie wypowiedzi
- Samokształcenie.
W ramach tych obszarów tworzymy i wdrażamy szczegółowe treści lekcyjne, tak aby w całej szkole uczniowie byli skutecznie przygotowani do egzaminów ósmej klasy.
W BISG pracujemy nie tylko z dziećmi, które jako pierwszy mówią po polsku, ale mamy także duże doświadczenie w pracy z uczniami, którzy rozpoczęli naukę w naszej szkole, nie znając języka polskiego lub nieznając go wcale.
Niektórzy uczniowie w momencie przystąpienia do naszej szkoły są dwujęzyczni, a nawet trójjęzyczni, dlatego nasze lekcje umożliwiają uczniom dalszy rozwój tych umiejętności językowych.
Mamy także wielu polskich repatriantów – polskich rodzin, które mieszkały za granicą, ale wróciły do Polski.
Nasze lekcje umożliwiają tym uczniom odświeżenie, odbudowanie i rozwinięcie podstaw języka pierwszego. Studentom niebędącym Polakami pięć razy w tygodniu oferujemy lekcje języka angielskiego jako języka obcego PFL.
W pracy z dziećmi podchodzimy do nauczania indywidualnie. Szczególną troską otaczamy naszych uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, zapewniając im wsparcie nauczycieli, którzy umożliwią im uczestnictwo w naszych zajęciach. Dbamy także o uczniów szczególnie uzdolnionych – zarówno poszerzając program nauczania o tematykę z takich dziedzin kultury, jak film, malarstwo i fotografia, jak i prowadząc pozalekcyjne koła zainteresowań.
W BISG promujemy znaczenie czytania w języku polskim. Podkreślamy istotne miejsce literatury w wszechstronnym rozwoju całej naszej młodzieży, dlatego co roku organizujemy także wydarzenia, które pomagają nam promować miejsce literatury w naszym życiu (np. tydzień książki, kiermasze książki, szkolny konkurs recytatorski).

W BISG nasze podejście do nauczania matematyki integruje zarówno polski, jak i brytyjski program nauczania, oferując wszechstronne doświadczenie edukacyjne.
Zachęcamy naszych uczniów do odkrywania matematyki w różnych kontekstach, twórczo nauczając tego przedmiotu poprzez projekty powiązane z naukami ścisłymi, technologią, inżynierią i matematyką – zwane łącznie STEM. Takie podejście pomaga uczniom zobaczyć rzeczywiste zastosowania matematyki i sprzyja głębszemu zrozumieniu.
Podczas naszych zajęć kładziemy nacisk na kreatywne rozwiązywanie problemów. Często prowadzi to do cennej pracy grupowej i współpracy, ponieważ staramy się rozwijać uczniów, którzy myślą krytycznie, pracują niezależnie i pewnie radzą sobie z wyzwaniami.
W klasach 4–7 uczniowie otrzymują pięć lekcji matematyki tygodniowo, w porównaniu do czterech lekcji oferowanych zazwyczaj w innych szkołach. Ta dodatkowa lekcja pozwala naszym nauczycielom budować pewność siebie uczniów w zakresie matematyki mentalnej i zapewnia solidne podstawy umiejętności i wiedzy matematycznej. W klasach 4-8 na początku każdej nowej jednostki uczniowie poznają terminologię matematyczną zarówno w języku polskim, jak i angielskim, wspierając transfer wiedzy pomiędzy obydwoma językami i wzmacniając ich globalną perspektywę.
W klasie 8, ostatniej klasie szkoły podstawowej, uczniowie korzystają z sześciu lekcji matematyki tygodniowo. Ten dodatkowy czas pozwala nam dokładnie przygotować uczniów do egzaminów w klasie 8 i stanowi solidną podstawę dla tych, którzy kontynuują naukę w szkole średniej BISG, gdzie będą realizować rozszerzony program nauczania matematyki.

W BISG historia jest nauczana zarówno według polskiej podstawy programowej dla studentów polskich, jak i brytyjskiej podstawy programowej dla studentów zagranicznych. Dodatkowo wszyscy studenci – zarówno polscy, jak i zagraniczni – mają możliwość rozwijania kluczowych umiejętności historycznych poprzez unikalny przedmiot, Rozumowanie historyczne w kontekście globalnym, oferujący wszechstronne spojrzenie na przeszłość.
Kładziemy nacisk na rozwój umiejętności XXI wieku, zwłaszcza rozumowania historycznego. Zamiast po prostu zapamiętywać daty, uczniowie uczą się organizować wydarzenia chronologicznie i oceniać ich znaczenie w kontekście historycznym. Zachęcamy ich do ustalania priorytetów wydarzeń w oparciu o ich wpływ na historię świata oraz do debatowania i argumentowania swoich poglądów.
Dzięki takiemu podejściu uczniowie rozwijają podstawowe umiejętności, takie jak komunikacja, krytyczne myślenie i współpraca. Uczy się ich krytycznego podejścia do wydarzeń historycznych, formułowania własnych opinii i kwestionowania dominujących poglądów – czy to historyków, ich rówieśników, czy nauczycieli.
Rozumowanie historyczne jest dodatkowo podkreślane na lekcjach historii międzynarodowej, podczas których uczniowie klas 4–8 badają historię w bardziej analityczny i naukowy sposób. Odpowiadają na pytania takie jak:
- Jaka jest różnica między historią a przeszłością?
- Jak pisze się historię?
- Co odróżnia bezpośrednie i pośrednie przyczyny wydarzeń historycznych?
Zachęcamy uczniów, aby zostali „minihistorykami”, koncentrując się w każdym semestrze na rozwijaniu podstawowych umiejętności potrzebnych do odpowiadania na krytyczne pytania historyczne. Umiejętności te są nauczane poprzez różnorodne tematy historyczne i studia przypadków, a każdy semestr kończy się projektem, w którym uczniowie mogą wykazać się mistrzostwem. W BISG nasze podejście do nauczania historii nie polega tylko na zrozumieniu faktów; chodzi o aktywne tworzenie historii i angażowanie się w przeszłość w znaczący sposób.

W BISG geografia ma na celu rozbudzenie miłości do odkrywania świata. Studenci polscy realizują program geografii polskiej, natomiast studenci zagraniczni studiują geografię międzynarodową. Wszyscy uczniowie biorą również udział w zajęciach z umiejętności geograficznych, prowadzonych w języku angielskim.
Na geografii języka polskiego studenci uczą się analizować różne źródła danych geograficznych, badając globalne wyzwania w ciągle zmieniającym się świecie. Kładziemy nacisk na rozwój umiejętności, które pomagają uczniom zrozumieć ludzi, miejsca, środowiska i ich wzajemne powiązania. Na geografii międzynarodowej uczniowie są zachęcani do krytycznego myślenia, szczególnie w odniesieniu do współczesnych głównych problemów środowiskowych i społecznych.
Zarówno umiejętności geograficzne, jak i geografia międzynarodowa są zgodne z brytyjskim krajowym programem nauczania. W umiejętnościach geograficznych koncentrujemy się na czytaniu map, nawigacji, interpretacji danych i umiejętnościach prezentacji, które są nie tylko kluczowe w geografii, ale także można je przenieść na inne przedmioty. Kluczowa wiedza geograficzna jest rozwijana we wszystkich trzech strumieniach.
W BISG mamy wyjątkową przewagę w poznawaniu świata. Dzięki zróżnicowanej społeczności studenckiej reprezentującej prawie 50 krajów uczniowie mogą łączyć tematy zajęć z doświadczeniami ze świata rzeczywistego. Dzięki temu geografia jest jednocześnie wciągająca i istotna, zachęcając uczniów do wnoszenia znaczącego wkładu w lekcje. Tak jak historia w BISG to coś więcej niż zapamiętywanie dat, tak geografia to coś więcej niż tylko przypominanie sobie stolic. Naszym celem jest wychowywanie obywateli o poglądach międzynarodowych, wyposażonych w umiejętności i wiedzę, które pozwolą im prosperować w dynamicznym, zglobalizowanym świecie.

W BISG nasz program nauczania biologii jest zgodny z polską podstawą programową dla klas 5-8, wzbogacony o projekty IPC i IMYC, które zachęcają do uczenia się interdyscyplinarnego. Nasze podejście koncentruje się na zrozumieniu świata przyrody poprzez obserwację, eksperymenty i dociekania, rozwijając ciekawość i mocne podstawy w rozumowaniu naukowym i koncepcjach biologicznych.
Integrujemy biologię z innymi przedmiotami STEM, aby zaoferować holistyczne spojrzenie na zjawiska naukowe, często obejmujące praktyczne projekty łączące biologię, nauki o środowisku i technologię. Takie podejście pozwala uczniom zastosować swoją wiedzę biologiczną w kontekstach świata rzeczywistego, rozwijając umiejętności krytycznego myślenia i rozwiązywania problemów.
Każdego roku uczniowie głębiej zagłębiają się w określone tematy biologiczne:
- Zajęcia 5: Rośliny, grzyby, bakterie i wirusy, badanie form życia i podstawowych procesów biologicznych.
- Zajęcia 6: Królestwo zwierząt, skupiające się na gatunkach, siedliskach i strategiach przetrwania.
- Zajęcia 7: Anatomia człowieka, obejmujące kluczowe układy organizmu i ich funkcje.
- Zajęcia 8: Ewolucja, genetyka i ekologia, łączenie koncepcji biologicznych z kwestiami środowiskowymi i społecznymi, takimi jak dobór naturalny, DNA i ekosystemy.
Kładziemy duży nacisk na terminologię naukową w języku angielskim, przygotowując studentów do przyszłych studiów w środowiskach międzynarodowych lub dwujęzycznych. Wzmacnia to ich słownictwo naukowe i umiejętność jasnego przekazywania wiedzy.
Nasz program nauczania wykracza poza zapamiętywanie; uczniowie formułują hipotezy, przeprowadzają eksperymenty i analizują wyniki. Badają kluczowe pytania, takie jak:
- Jak organizmy żywe przystosowują się do środowiska?
- Jaki jest związek między genetyką a dziedziczeniem?
- Jak działalność człowieka wpływa na różnorodność biologiczną?
Dzięki tym dociekaniom studenci rozwijają niezbędne umiejętności badawcze i metodologiczne w zakresie metodologii naukowej. Angażujemy ich także w dyskusje na temat bieżących kwestii środowiskowych, takich jak zmiany klimatyczne i ochrona środowiska, promując zarządzanie środowiskiem i odpowiedzialność etyczną.
W BISG edukacja biologii ma na celu pielęgnowanie zainteresowania naukami ścisłymi przez całe życie. Naszym celem jest rozwój globalnie świadomych, posiadających wiedzę naukową jednostek, które szanują i cenią świat przyrody, przygotowując je do sprostania wyzwaniom współczesnego świata.

W BISG chemia to ekscytująca podróż do jądra materii. Nasi uczniowie zanurzają się głęboko w świat atomów, cząsteczek i reakcji, badając, w jaki sposób substancje oddziałują, przekształcają i kształtują otaczający nas świat. Uczniowie eksperymentują ze środkami chemicznymi, prowadzą badania i obserwują fascynujące reakcje, które ożywiają podręcznikowe koncepcje. Od tworzenia nowych związków po zrozumienie nauki stojącej za produktami codziennego użytku, nasze lekcje chemii mają na celu rzucić wyzwanie sposobowi myślenia uczniów i pobudzić ich ciekawość. Koncentrując się na umiejętnościach praktycznych, rozwiązywaniu problemów i krytycznym myśleniu, program chemii BISG przygotowuje studentów na przyszłość, w której nauka spotyka się z innowacjami, pomagając im zrozumieć i poruszać się po złożonym świecie chemii.

W BISG fizyka ożywa poprzez praktyczne eksperymenty, technologię i zastosowania w świecie rzeczywistym. Nasi uczniowie badają podstawowe prawa rządzące wszechświatem, od ruchu i energii po siły i magnetyzm, w sposób, który wzbudza ciekawość i rozpala pasję odkrywania.
Uczniowie przeprowadzaj eksperymenty, które pozwalają im na własnej skórze doświadczyć zasad naukowych, testować teorie i rozwiązywać problemy niczym fizycy w świecie rzeczywistym. Niezależnie od tego, czy budują obwody, wystrzeliwują rakiety, czy odkrywają cuda światła i dźwięku, nasi uczniowie są zachęcani do krytycznego myślenia, rozumowania naukowego i stosowania swojej wiedzy do rozwiązywania złożonych wyzwań. Nasze podejście do fizyki w BISG ma na celu inspirowanie kolejnego pokolenia innowatorów, inżynierów i naukowców.
W BISG uczniowie mają możliwość rozwijania swojej muzykalności i kreatywności podczas lekcji muzyki. Nasza klasa muzyczna to miejsce, w którym wspiera się i promuje społeczność, różnorodność i kreatywność. W większości grup podstawowych mamy dwie lekcje muzyki tygodniowo.
W klasach 2 i 3 uczniowie zapoznają się z celami programu nauczania IPC oraz elementami polskiego programu nauczania. Uczą się PODSTAW muzyki: tworzenia rytmów, instrumentacji, piosenek, ruchów tanecznych i nie tylko. Uczniowie klas 4-7 stymulują swój mózg podczas gry na ukulele i okarynie.
Realizują dualny program nauczania, zdobywając wiedzę z zakresu historii, teorii i gatunków muzycznych, a także kształcąc bardziej praktyczne umiejętności śpiewu, gry na instrumentach i tańca.
Wierzymy, że wszyscy nasi uczniowie mogą cieszyć się tworzeniem muzyki w dowolnej formie - naszą rolą jest pomóc im znaleźć to, co najbardziej im odpowiada. W klasie BISG Music każdy uczeń może poczuć się jak muzyk!

W BISG nasze podejście do technologii sztuki i projektowania (DT) jest zarówno innowacyjne, jak i inspirujące. w naszym Laboratoria Przyszłościuczniowie doświadczają dynamicznego, praktycznego środowiska, w którym kreatywność nie zna granic. Podczas gdy pielęgnujemy tradycyjne formy sztuki – malarstwo, rysunek, rzeźbę i grafikę – uczniowie odkrywają także ekscytujące, nowoczesne dyscypliny. Od szycia i projektowania mody po gotowanie, pieczenie i pracę z gliną – nasz program nauczania umożliwia uczniom wcielanie swoich pomysłów w życie w nowy i pełen wyobraźni sposób. Połączenie klasycznych technik z najnowocześniejszymi technologiami i umiejętnościami praktycznymi sprzyja zamiłowaniu do kreatywności i innowacji. Niezależnie od tego, czy chodzi o projektowanie ubrania, rzeźbienie w glinie, czy eksperymentowanie z nowymi przepisami, nasi uczniowie są zachęcani do myślenia nieszablonowego, rozwijania swoich umiejętności i przesuwania granic tego, co jest możliwe. W BISG każdy projekt jest okazją do odkrywania, uczenia się i tworzenia w sposób, który będzie kształtował przyszłość.
W BISG wychowanie fizyczne to znacznie więcej niż tylko sprawność fizyczna — to budowanie pracy zespołowej, odporności i trwającej całe życie miłości do aktywności fizycznej. Nasz program wychowania fizycznego zachęca uczniów do przekraczania granic, rozwijania umiejętności sportowych i zrozumienia znaczenia zdrowego trybu życia. Dzięki szerokiej ofercie zajęć sportowych i zajęć, od tradycyjnych sportów zespołowych, takich jak piłka nożna i koszykówka, po zajęcia indywidualne, takie jak pływanie i lekkoatletyka, uczniowie są zachęcani do odkrywania swoich mocnych stron i pasji.
Nasze obiekty w połączeniu z lokalną plażą i parkiem Reagana położonym zaledwie kilka kroków od szkoły zapewniają uczniom idealne środowisko do nauki, rywalizacji i rozwoju. Dzięki WF uczniowie BISG rozwijają nie tylko siłę fizyczną, ale także kluczowe umiejętności życiowe, takie jak przywództwo, komunikacja i dyscyplina. Wierzymy, że aktywni, zaangażowani uczniowie są lepiej przygotowani do rozwoju zarówno w klasie, jak i poza nią, a nasza wyjątkowa lokalizacja pozwala im doświadczyć aktywności fizycznej w inspirujących, rzeczywistych warunkach.